לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות

לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות

לימודי דיינות – הכנה מקצועית למבחני ההסמכה של הרבנות הראשית

מטרות הלימוד ומתכונת הקורס

מטרת לימודי הדיינות במכון שערי הלכה ומשפט היא להכין את הלומדים לבחינות ההסמכה לקבלת כושר "ידין ידין" מטעם הרבנות הראשית לישראל. הקורס מתמקד בלימוד מעמיק של מקורות הדינים בגמרא, בראשונים, בשולחן ערוך ובפוסקים, תוך התאמה ספציפית לנושאים הנדרשים במבחנים. הלימודים כוללים שיעור שבועי בן 4 שעות, בשילוב עם לימוד עצמאי, חזרות ותרגול של כ-10 שעות נוספות מדי שבוע.

סיכומים, בחינות ותרגול מעשי

במסגרת הקורס, הלומדים מקבלים סיכומים תמציתיים של החומר הנלמד, הכוללים שאלות חזרה וסיכום המכוונות ישירות למבחני הדיינות. בנוסף, נערכות בחינות חודשיות על החומר הנלמד, אשר נבדקות ומנותחות במסגרת השיעורים. הלומדים זוכים להכוונה והכנה שוטפת לקראת המבחנים, תוך בדיקה מתמדת של רמת המוכנות שלהם. החומר הנלמד מונגש בצורה מעשית ואקטואלית, בשילוב עם סקירת פסקי דין רלוונטיים מבתי הדין הרבניים.

ליווי אישי ותמיכה לאורך הדרך

צוות המרצים במכון שערי הלכה ומשפט מחויב לסייע לכל לומד להצליח ולהתקדם בדרכו להסמכה לדיינות. מלבד השיעורים הסדירים, הקורס מציע אפשרות לתיאום חברותות טלפוניות או פרונטליות, בהתאם לצורכי הלומדים ולבקשתם. משך הזמן, זהות המרצים ונושאי הלימוד עשויים להשתנות בהתאם לצורכי המערכת, כאשר המטרה העליונה היא להעניק ללומדים את ההכשרה והכלים הטובים ביותר להצלחה במבחנים ובהמשך דרכם כדיינים.

תנאי סף והליך ההסמכה לדיינות

על מנת לקבל תעודת הסמכה לדיינות מהרבנות הראשית לישראל, על המועמד לעמוד בשורה של תנאי סף ולעבור בהצלחה סדרה של מבחנים. בין התנאים הנדרשים: הסמכה לרבנות (יורה יורה), לימודים של לפחות 7 שנים בישיבה גבוהה או כולל מוכר, גיל מינימלי של 25, מצב משפחתי (נשוי, גרוש או אלמן) ואורח חיים ההולם את מעמד הדיין. המבחנים כוללים את הנושאים: אבן העזר, חושן משפט (3 חלקים), ניסוח פסק דין ובחינה בעל פה בפני ועדה.

חשיבות ההכשרה המקצועית לדיינות

לימודי הדיינות במכון שערי הלכה ומשפט מהווים הזדמנות ייחודית להתכונן בצורה מיטבית למבחני ההסמכה המאתגרים של הרבנות הראשית. הקורס מעניק ללומדים בסיס ידע איתן, כלים מעשיים וליווי צמוד לאורך כל הדרך. בוגרי הקורס יוצאים עם הבנה מעמיקה של ההלכה והפסיקה הרלוונטית, מיומנויות גבוהות בניסוח פסקי דין ובקיאות בסוגיות האקטואליות העומדות על הפרק. ההשקעה בלימודי דיינות היא צעד חשוב ומשמעותי עבור כל מי ששואף לכהן כדיין ולתרום מכישוריו לקהילה ולחברה הישראלית.
לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות
לימודי דיינות | לימודים למבחני הנהלת בתי הדין הרבניים לקבלת הסמכה לדיינות

כניסה

הרשמה

איפוס סיסמה

Please enter your username or email address, you will receive a link to create a new password via email.

Membership

An active membership is required for this action, please click on the button below to view the available plans.